zaterdag 22 oktober 2011

Energie in de verkeerde richting

Een helderblauwe hemel, gevuld met stapel en schapenwolkjes. Sjaals, en zichtbare lucht bij in en uitademen - verlangend kijk ik naar buiten. Bij de eerste zonnestraal gaat het automatische zonnescherm van het gehele gebouw naar beneden. Het laat nauwelijks iets van de gezonde zonne-energie die ik ervan zou kunnen krijgen door.

Terwijl ik mijn aandacht zou moeten richten op babyvoeding, kermt in mijn hoofd Chesters rauwe stem. There's a fi-re, startin' in my heart... (Ja, dat is natuurlijk van Adele, maar youtube alsjeblieft deze cover, zooo prachtig). Onderschat dit niet: ik schrijf niet om stoer te zijn dat ik minder studeer. Ik besef me maar al te goed dat het meer, véél meer zou moeten zijn. Lastig alleen: ik heb geproefd van de levensstijl die studeren combineert met zoveel andere dingen, en die stijl bevalt me wel. Bevalt me misschien iéts te veel.

Ik probeer het beste te maken van wat er is, maar vaak lijkt dat onopgemerkt te gaan. Soms doe ik niets meer, leun ik achterover als de luie studenten die ik zo intens veracht - en onmiddellijk wordt dit gezien en beoordeeld. Kort daarna sta jij voor mijn neus. Met je zo breed uitgemeten negen. En volgt snerpend jouw mededeling: "Ze wilden me bijna hier aannemen als arts, haha!"
Haha. Maar niet heus.

I can do so much better.

7 opmerkingen:

  1. “But can you then still stay ‘so much’ more happy?” (Inclusief alle implicaties die daarbij komen kijken.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het één zou het andere niet hóéven te verpesten. Er zijn zoveel mensen die het allemaal tegelijk doen.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijken te doen. Dat gaat ook weer ten koste van andere dingen. Zij schrijven geen duizend pagina's, for starters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar! Maar maak je niet te druk hoor, er zijn volgens mij meer studenten die het minder doen door allerlei dingen te doen dan studenten die het allemaal gemakkelijk aankunnen ;)

    Trouwens, die cover is inderdaad geweldig, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet zo hard voor jezelf zijn, je kan enkel een beetje beter combineren, of niet alles tegelijk combineren, dat kan ook - maar vooral zorgen dat je gelukkig bent. En ja, dat moet ne mens leren (vaak elke dag opnieuw)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is net waar jij je prioriteiten wil stellen. Ik doe er ook een hoop naast en daar lijden mijn studie-resultaten misschien ook wat door. Maar dat maakt niet uit, ik heb tenminste het gevoel dat ik lééf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is het nodig om negens te halen? Oké, misschien moet ik niks zeggen want ik doe behoorlijk mijn best om hoge cijfers te halen, maar ik vind mijn vrienden en hobby's toch minstens zo belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen