zaterdag 1 oktober 2011

Lijstje

Ik ben gek op lijstjes. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er geen dag voorbijgaat zonder handgeschreven lijstje. Dat kan van alles zijn: meestal een to-do-list, maar soms ook lijstjes om mee te studeren.
Lijstje zijn overzichtelijk en lezen fijn. En laten er nu nét een heleboel dingen zijn waar ik over zou willen schrijven, zonder dat ik tijd heb overal een echt artikel van te maken. Wat somt beter op dan een lijst? :)

Deze week...

* ging voorbij met veel rennen, maar daarbuiten helaas weinig uren in het zonnetje. Die heb ik in het weekend ingehaald terwijl ik Waar ben je? van James Lecesne uitlas (niet de moeite om over te posten, maar toch wel een verrassend verhaal), liggend op alleen een matje tussen mij en de hete tegels. Ik lig sowieso het liefste vlak bij de aarde (geen grapje, ik krijg rillingen van die plastic strandbedjes).

* had ik meer moeten studeren. Tja, en dat is alles wat ik hiervan kan maken.

*  mijmerde ik over grondstoffen en werkte alvast aan een stukje hierover. Tevens las ik boven een interview de inspirerende kop: "Hier en nu?! Denk ook eens aan daar en later..." Ik wilde hier over schrijven, maar de quote zegt eigenlijk alles al.

* vond ik behalve Love the ocean ook een andere schattig nummers terug. Hoe krijgt (het Amerikaanse) Sesamstraat het voor elkaar om al die fantastische artiesten met Elmo te laten zingen? Vast om het goede in de wereld een beetje meer te benadrukken :)
Kijk zelf maar naar Andrea Bocelli of the Goo Goo Dolls als ze met het kleine roodharige monstertje zingen...
Mocht je dan nog het origineel van Andrea Bocelli willen horen (want dat is zo mooi en past precies bij zo'n dag als vandaag): alsjeblieft!

* bedacht ik me dat er, jammergenoeg, toch grenzen aan delen zijn. Ik ben er nog niet uit of vrienden aan wie je bepaalde dingen niet kunt vertellen, echte vrienden zijn, of toch iets minder.

* vond ik deze foto terug. Hij mag hierbij, omdat het vandaag zo ontzettend lekker weer was. :)



7 opmerkingen:

  1. Als je honderd mierennesten in je tuin hebt ga je vanzelf over op iets wat verder van die rotbeesten af is :P Hangmat bijvoorbeeld :)

    Wat is Elmo toch leuk :)

    P.S. Tegenwoordig kan ik hier alleen nog maar reacties plaatsen via Firefox :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto! Ben benieuwd naar punt 3. (Het is grappig om te zien dat er nog steeds mensen zijn die in een onbeperkte economische groei geloven, terwijl je dus overduidelijk gelimiteerd bent door de ‘ruimte’ (Aarde) die je hebt—er dus snel zat een punt komt waarbij de economie groeit maar de welvaart/het geluk niet! Maar dat is misschien maar zijdelings gerelateerd aan grondstoffen ;-) )

    P.S. À la, deze reactievelden doen inderdaad af en toe wel raar. Maar Blogger is van Google en ik gebruik Chrome, dus het moet lukken aangezien alles van Google is :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het niet zo dat iedereen 'ik had meer moeten studeren' denkt aan het eind van de week/maand? :P
    Leuke zomerse foto, daar word ik nou blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jaap ik vraag me sowieso af of het geluk stijgt met de welvaart. Toenemende mogelijkheden leiden volgens mij in evenredige hoeveelheid tot toenemende eisen die aan het leven gesteld worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over reageren: klopt, blogger doet soms moeilijk, dat was altijd al - maar ik kan hier zelf volgens mij niets aan veranderen.

    En inderdaad, wat Esra zegt, maar ik vrees wel dat niet iedereen dat zich realiseert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vrees dat bijna niemand zicht dat realiseert.

    Ik snap geen hout van economie, maar het politieke verhaal dat er altijd economische groei nodig is geeft me het gevoel dat er iets drastisch mis is met ons systeem. Volgens mij heeft de hele economische wereld een schop onder z'n kont nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsjeblieft Esra, er zijn genoeg mensen die de visie delen; http://postgrowth.org/learn/faq/
    Maarja, mensen veranderen meestal niet van harte; eng, enger, engst. Zeker omdat je het hele systeem om moet gooien. Je kan niet als landje zeggen; we gaan het zo en zo aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen