zondag 30 september 2012

Leuk is ...

* City running
Het mag dan het rennen in de natuur (strakblauwe lucht, ruisende bomen, getsjirp door krekels of vogels...) niet kunnen verslaan, ook city running is heel leuk! De kleine obstakels, waar je creatief mee om moet gaan om je niet teveel te ergeren. Een man die stil blijft staan en tegen me zegt, op het moment dat onze ogen elkaar zien: 'zó krijg je een mooi figuur!' (een opmerking die ik anders misschien niet echt gepast zou vinden). De warmte die in een stad veel langer blijft hangen. Wat geroepen wordt vanaf een terrasje (soms grappig, soms niet). Alles aanpakken zoals het komt: ik bepaal niet wanneer ik sprinten wil, dat kiezen de stoplichten voor me: oranje-bijna-rood = ren voor je leven!, letterlijk. De mederenners die lachen, groeten. Fietsers die ik ken. De auto's die voor me stoppen, al hebben zij voorrang.

En dan op zondagochtend, 8.00 de beloning voor je geduld: straten leeg, hemel blauw, muziek kan zachter want de wereld is van jou.

*  De dynamiek van een ziekenhuis
Waar ik werken wil, écht. Elke dag weer denken: man, wat is het menselijk lichaam veelzijdig, ingenieus en mooi. Ook al is het altijd - altijd - druk en is lunchpauze een uitzondering, geen regel.

* Gesprekken over studies: academische Pabo, natuur- en sterrenkunde, tandheelkunde - zoveel te leren, zo weinig tijd.

* Een gedurfde mail sturen en het gedroomde antwoord binnen een week al krijgen (x2!)

* Inschrijven voor een extra cursus, niet weten waar de tijd vandaan moet komen maar toch maar doen. :)

* "Als je niet dromen kunt, is dat omdat je wakker bent in de dromen van iemand anders"

7 opmerkingen:

  1. Dat zijn zeker fijne dingen :) Ik zag donderdag tijdens mijn cityrun de Notre-Dame, ook niet verkeerd! Wat voor cursus ga je doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Global health, een soort van extra vak (maar daar net niet groot genoeg voor).

      Verwijderen
  2. Ja! "muziek kan zachter want de wereld is van jou"; dat gevoel is zo heerlijk.
    Fijne dingen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, ik verkies ook wel rennen in de natuur. De ondergrond is zachter en daarmee ook beter voor de knieën.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij beschrijft het zo dat ik bijna zelf aan hardlopen zou willen beginnen! (bijna he)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet weten waar de tijd vandaan moet komen en toch doen... Zoals mijn agenda ;)

    BeantwoordenVerwijderen