maandag 8 oktober 2012

Leuk (weekend) is...

* Een woordenboek Latijn-Nederlands, gloednieuw, vastgebonden op een bagagedrager. Pagina's vol herinneringen, van Felix in columna sedet tot Seneca... Serieus, ik vond vertalen de fijnste vorm van huiswerk (maar teksten uit het hoofd leren de saaiste, dat wel).

* de film Medianeras, met haar prachtige Spaans en de andere beelden van Buenos Aires die ze geeft (waarschuwing: kijk niet de trailer, die één grote spoiler is!)

* Lezen in Bombs on aunt Dainty

* Kaffirblaadjes in een nieuw curry-recept, fijn die limoensmaak

* Stralend blauwe lucht, zonnetje gevolgd door donkerblauwe avond, kilometer na kilometer.

* Schrijven, verslaan wat gebeurd is voor ik het vergeet, om het op elk moment terug te kunnen lezen.

* Moderne kunst: dit kan een kind van drie toch ook? :)

* Bijna een jaar geleden, dat weekendje met vriendinnen: zoveel gebeurd in de tussentijd, zo weinig veranderd in de vriendschap. We zitten allemaal bijna elk weekend weer gebogen over dezelfde casuïstiek en problemen: van presentaties en reflectie tot zometeen is het weer maandagmorgen...

* Hoe mooi Baciami Ancora is (en hoe heerlijk het is om naar Stefano Accorsi te kijken - ohja, ook hier niet de trailer kijken!)

* Een dubbele regenboog die ik van begin tot eind kan volgen - sterker nog, het einde fietst met me mee. Geen pot met goud, maar geluk is er genoeg.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb alle regenbogen gemist :( Maar gisteren was ik vroeg genoeg op om een hele mooie ochtend met rijp, mist en lange zonnestralen mee te mogen maken.

    Dat stukje over kunst is echt gaaf zeg! Hahaha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk linkje naar Puk en het Stedelijk Museum! :D Makes me smile.
    Net als deze fijne-dingen-blogjes trouwens. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat stukje over dat kind is inderdaad erg leuk! Het klinkt alsof je een goed weekend gehad hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, even iets heel anders: heb je de docu 'Enjoy Poverty' gezien? Ben benieuwd naar je mening met living like larry als achtergrond natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er wel van gehoord, gaat over het feit dat er (soms) meer te halen valt uit een 'baan' in de 'armoede' (dus: je als inwoner van een derdewereldland profileren als arm) dan uit een normale baan toch? Zal er binnenkort eens naar gaan zoeken!

      Verwijderen
  5. Latijn waren altijd mijn favoriete uren in de week. Ik werd altijd rustig en kalm van het vertalen van teksten en het zoeken naar antwoorden op inhoudelijke vragen van de tekst.

    Dat kindje in het Stedelijk is zo intens schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooh die film, die is echt geweldig :D

    BeantwoordenVerwijderen