zaterdag 19 januari 2013

Het opschrijven waard

Dit zijn de leuke dingen (als ik niet aan de nare dingen denk) die het opschrijven waard zijn.

* Kijken naar de Adéliepinguïns op mijn nieuwe Greenpeacekalender (tip: je krijgt hem ook als je €20 of meer doneert!). En dan die tekst: once an Adélie penguin has chosen its mate, the pair stays together for life :)













* Dit nummer is zo vrolijk (de titel alleen al!) en mooi dat ik het jammer vind dat het maar 2 minuten duurt.

* En als vrolijk even niet mijn ding is, dan Depeche Mode wel.

* Mijn oma die haar plastic recyclet (goed, bij haar wordt het opgehaald voor de deur, maar toch!)

* Een heel mooi vega-kookboek dat mijn kant op komt :)

* Dit korte stukje over de meest bekende dakloze van Utrecht.

* Een manier vinden om te schrijven wat je wil zeggen, zonder iemand te kwetsen, zonder veroordeeld te worden.

* Dat er bij de meestgelezen stukjes-statistieken nu alléén nog maar Larrystukjes zichtbaar zijn. Gives me hope.

7 opmerkingen:

  1. Fijn lijstje. En in het een na laatste punt kan ik me helemaal vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah het recyclen van plastig. Heb jij wel een plasticbak in de buurt? Ik moet nog steeds een verontwaardigde brief naar mijn stadsdeel sturen omdat wij het enige zijn waar geen plasticbakken staan.
    En pinguins! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! Ik heb een plasticbak op 5 minuutjes fietsen afstand, dus ik ben daar wel blij mee. Alhoewel het me blijft tegenvallen hoe snel ik alweer een zakje vol heb... alleen al alle verpakkingen van groente die niet los gekocht mag worden...

      Verwijderen
  3. Wat een leuke pinguins :D

    ik ga vaak naar de markt omdat ze daar vrijwel geen enkele groente in plastic verpakken. Nouja, oke, eigenlijk stoppen ze op de markt alles in plastic zakjes als je niet uitkijkt, maar het ligt wel los in de bakken dus als je je take-5 zakjes bij je hebt komt het wel goed.

    En bedankt voor het linkje trouwens :D ik zag hem opeens! Superleuk ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je oma dat doet! Ik kan mijn familie niet veel bijbrengen helaas, ze vinden dat ze alles al best netjes doen in vergelijking met anderen. Nou is dat ook wel zo, maar het kan altijd beter.

    Mooi liedje inderdaad van Lindsey Stirling! Ik dacht even dat ze Schotse was met folk als voornaamste genre, maar toen ik even verder ging YouTuben kwam ik bedrogen uit :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat nummer is mooi! Word ik heel vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat stukje over die dakloze had ik ook ergens gelezen, mooi :) Laatste punt is ook heel goed om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen