vrijdag 15 maart 2013

Films

Ik houd van films waarbij je met je mond open achterblijft. Flabbergasted, verbijsterd. Omdat het zo bizar is, omdat je het bijna niet kunt geloven. Of omdat je denkt... hoe verzín je dit?

The joneses is zo'n film, en Catfish ook. Het zullen niet mijn lievelingsfilms worden, dat is weer een ander genre, maar ze zijn zeker het kijken waard. Note: ik link wel naar IMDB, maar de films komen beter tot hun recht als je er niets vanaf weet! Gewoon eerst maar zelf kijken :)

In Catfish gaat het om Nev, student, filmmaker en fotograaf. Nadat een dansfoto van Nev in de krant komt, krijgt hij een schilderij opgestuurd. Iemand heeft zijn foto nageschilderd! Het blijkt het werk van een 8-jarig meisje, Abby. Algauw ontwikkelt zich een online vriendschap tussen Nev en Abby, die niet bij elkaar in de buurt wonen. Abby blijkt uit een bijzonder creatieve familie te komen. Nevs broer Ariel filmt ondertussen alles, want er zijn ook wel wat vreemde dingen als het om Abby gaat. Dan besluiten Nev, Ariel en hun vriend Henry Abby en haar familie op te gaan zoeken. Het wordt een roadtrip om nooit te vergeten.
De uitleg van de titel is overigens ook bijzonder, al zat ik toen nog steeds met mijn mond wijdopen geloof ik.



The Joneses draait om het gezin Jones. Kate en Steve vormen met hun kinderen Jenn en Mick het perfecte gezinnetje. Ze verhuizen naar een Amerikaanse suburb en behoren meteen tot de meest populaire families van de overigens belachelijk 'perfecte' buurt. Jenn en Mick zijn tieners en - in tegenstelling tot de struggles die je zou verwachten - binnen een paar dagen ligt de hele high school aan hun voeten. Vreemd... of niet dan? Het plot is sterk en om daar niet aan af te doen kan ik er verder niet veel over schrijven. Een bizar verzonnen verhaal dat eng dichtbij komt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten