woensdag 21 augustus 2013

Pieces of life #4


* Een wolkloze hemel, zwart, met alle sterren

* Omdat het pas aankomt, nu het duidelijk wordt: You Should Date An Illiterate Girl
(het heeft dus een pagina 2)


* Liever, vriendelijker, onvoorwaardelijker worden in de praktijk. Dat het goed gaat, en dan tegen jezelf zeggen: was dat nou zo moeilijk?  :)
Proberen een betere versie van mezelf te worden, door net zo te worden als mijn vader, door stukjes uit tijdschriften en kranten te knippen voor anderen, door kadootjes mee te nemen, door kaartjes te sturen... Onuitputtelijk en onvoorwaardelijk.

* Drie nieuwe, ingewikkelde recepten proberen in één week, way to go! :)

* Girl Meets Yoga eindelijk uitlezen.
Whatever goes to shit goes to shit because you told yourself it was okay to make bad choices from that point where you made a mistake. Bad move. Bad, bad move. Never wait it out. Take big breath, jump back in.  You’ll win so much time, experience and inner awesome for being so courageous and strong that after a while, you won’t want it any other way.

Thanks, SHH. Ergens weet ik dat wel, maar toch is het fijn als iemand het mooi voor je weet te verwoorden.

* Vleermuizen zien! Vooral in de schemering, als ik terug kom van hardlopen. (Ohja, mag ook op het lijstje: hardlopen, altijd)

* Een terrasje en een glas ijsthee, een straat vol toeristen, goed gekozen kleding op het plakkerige Nederlandse weer. Zon maakt me blij.

* Hoe ik durf

* Haasjes op een nachtelijk fietspad

* Mijn dagboek teruglezen. Ik schrijf heel veel op de computer en maar af en toe in een boek, dat ik vaak bij mij ouders laat slingeren. Gevolg: de laatste stukken waren uit april en mei dit jaar. Wat is er alweer veel gebeurd! en wat blijf ik dichtbij mezelf. Heel fijn.

* Lieve mailtjes van bijna-vrienden :)

3 opmerkingen:

  1. Geez. Ik zou een heel boek kunnen schrijven over dat stuk van 'date a girl who reads'. Vraag me namelijk af of een man echt aan dat beeld wil voldoen of dat ze gewoon willen rondneuken - want daar komt het leven van de vrijgezelle man veelal op neer. En wat dacht je van films? Ik ken genoeg vrouwen die niet lezen die net zo hopeloos wachten op hun prins op het witte paard.
    Wat een fijne blog om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Date a girl who reads is een spin-off van You Should Date An Illiterate Girl he! Om even te zorgen dat we het over hetzelfde hebben ;-)
      Ik vind het een heel goed stuk, dat mij aanspreekt omdat ik zie waar het op kan slaan. Tegelijkertijd geldt het heus niet de hele tijd voor mezelf en zeker niet voor iedereen. Besides, vrijgezelle mannen heb je ook weer in alle soorten en maten ;-)

      Verwijderen
  2. Goed stuk, dat van You Should Date An Illiterate Girl. Het gaat denk ik vooral om de onderliggende gedachte, die haast perfect beschreven simplificatie. Zoals alles dat nog steeds steeds meer wordt, kan het een soort overweging zijn die je maakt, denk ik. En nu is het tijd om te rennen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen