dinsdag 18 maart 2014

Klein geluk

* Een strook narcissen langs mijn hardloopbaan (het fietspad). En gele krokussen, kleine madeliefjes, jonge paardenbloemen, het kan niet op :-)

* Vier zwaluwen die in een V-vorm overvliegen

* Na een lange avonddienst iets na middernacht het ziekenhuis verlaten. Er achter komen dat je één van je fijne dunne handschoentjes kwijt bent. Even zuchten, toch maar gaan fietsen. Totale stilte, de rijbaan verlicht door de volle maan. Knipperen met je ogen om je lenzen niet te verliezen, verlangen naar je bed... En dan: hé, wat ligt daar nou op het fietspad. De andere handschoen, precies in het propje waarin je het altijd in je jaszak stopt :)

* Body butter die naar kokos ruikt

* Andrea Bocelli, wat een stem heeft die man. En wat een teksten: tanto hai saputo amarmi, che non sai perdonarmi...  Vrij vertaald: you've loved me so much, that you can't forgive me, maar uiteraard klinkt dat in het Engels gewoon als een brakke zin -  nogal een verschil met het rijmende, melodieuze Italiaans.

* Cappuccino uit een supermooie koffie-automaat die eerst de bonen nog maalt: zoveel lekkerder dan een kopje fabriekskoffie. Beetje cacaopoeder erop en mijn ochtend is weer goed.

* Mijn inspirerende vriendinnen die de wereld rondreizen om vrijwilligerswerk te doen.

* Foto's verwisselen van mijn fotowaslijn, één van de fijnste dingen in mijn kamer. Hier vond ik afgelopen zomer de inspiratie, en ik zie net dat het hier 'polaroid slinger' genoemd wordt. Ik had ooit foto's op een prikbord, maar dat was al snel te klein, dus besloot ik in augustus ook zo'n lijn te maken. Ik word er nog iedere dag vrolijk van (en soms een beetje verdrietig, want er zijn ook personen van wie foto's ontbreken). Ik heb de foto's niet nog een keer uitgeprint als polaroids, dat leek me zonde, maar ik heb de lijn wel verder opgeleukt met kleine kaartjes, zoals bioscoopkaartjes, lieve briefjes etc. Aanrader voor elke kamer of elk huisje :-)

* Inspiratie om te studeren (maar: geen tijd, geen tijd...)

* Jeugdsentiment: Zipje & Zopje en Dans mezelf in slaap (Bert: "Oh niet weer...")

* Als we het dan toch over foto's en sentiment hebben... Januari of juni, Italië is altijd fotogeniek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten